710 / 712
I. Obowiązkowe dokumenty dla osób ubiegających się o rejestrację:
1. dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (paszport, prawo jazdy);
2. numer PESEL
3. świadectwa ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia;
4. wszystkie świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień;
5. dokumenty potwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac;
6. orzeczenie potwierdzające stopień niepełnosprawności w przypadku osoby niepełnosprawnej;
7. w przypadku osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy dodatkowo zaświadczenie o wysokości osiąganych wynagrodzeń brutto za poszczególne miesiące z wyłączeniem zatrudnienia w wymiarze co najmniej 1/2 etatu przypadającego przed dniem 01.01.1997r.
8. osoby, które posiadały lub posiadają wpis do ewidencji działalności gospodarczej (prowadziły lub zawiesiły prowadzenie działalności gospodarczej) przedstawiają:
- zaświadczenie z ZUS potwierdzające wysokość oraz okresy opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy
- informację z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. o wykreśleniu działalności gospodarczej
9. osoby, które po ustaniu zatrudnienia pobierały zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński lub zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego lub świadczenie rehabilitacyjne albo rentę z tytułu niezdolności do pracy, przedkładają zaświadczenie z ZUS;
10. osoby, które były zatrudnione w ramach umowy zlecenie, przedstawiają zaświadczenie potwierdzające okres wykonywania pracy oraz informację o wysokości postawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy za każdy miesiąc osobno;
11. osoby, które wykonywały pracę w ramach umowy o dzieło przedstawiają umowy lub zaświadczenie potwierdzające okres wykonywania dzieła;
12. osoby uprawione do pobierania renty rodzinnej przedkładają aktualną decyzję ZUS o wysokości pobieranego świadczenia;
13. osoby, które pobierały zasiłek stały na podstawie przepisów o pomocy społecznej, przedstawiają decyzje z OPS
14. osoby zwolnione z zakładów karnych, aresztów śledczych przedstawiają:
- świadectwo zwolnienia z zakładu karnego lub aresztu śledczego
- zaświadczenie o wykonywaniu pracy w trakcie odbywania kary pozbawienia wolności z wysokością uzyskanych dochodów za każdy miesiąc pracy,
- postanowienie Sądu o odbywaniu kary pozbawienia wolności w formie dozoru elektronicznego.
UWAGA!!!
Rejestracji osób ubiegających się o zarejestrowanie jako bezrobotne nie dokonuje się w przypadku nieprzedłożenia wyżej wymienionych dokumentów lub odmowy przekazania wymaganych danych lub odmowy poświadczenia prawdziwości przekazanych danych (podstawa prawna § 9 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy- Dz. U. z 2012 r. nr 1299).
II. Obowiązkowe dokumenty do rejestracji osoby bezrobotnej z prawem do zasiłku po powrocie z krótkotrwałego zatrudnienia/ innej pracy zarobkowej/pozarolniczej działalności gospodarczej:
1. dowód osobisty, lub inny dokument tożsamości (paszport, prawo jazdy),
2. świadectwo pracy/zaświadczenie o wykonywaniu innej pracy zarobkowej/informację z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej o prowadzeniu działalności gospodarczej.
III. Obowiązkowe dokumenty niezbędne do wyrejestrowania z PUP:
1. dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (paszport, prawo jazdy),
2. oświadczenie o wyrejestrowaniu,
3. umowa o pracę, inne umowy cywilnoprawne, informacja z CEDIG o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
4. decyzja o nabyciu prawa do emerytury, renty z tytułu niezdolności do pracy, renty szkoleniowej, renty socjalnej, renty rodzinnej w wysokości przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia za pracę,
5. decyzja o pobieraniu nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, zasiłku lub świadczenia przedemerytalnego, świadczenia rehabilitacyjnego, zasiłku chorobowego, zasiłku macierzyńskiego lub wychowawczego,
6. decyzja o pobieraniu zasiłku stałego na podstawie przepisów o pomocy społecznej,
7. zaświadczenie z Urzędu Gminy o posiadaniu nieruchomości rolnej lub gospodarstwa rolnego o powierzchni użytków rolnych powyżej 2 ha przeliczeniowe,
8. dokument potwierdzający podleganie na podstawie odrębnych przepisów obowiązkowi ubezpieczenia społecznego (z wyjątkiem ubezpieczenia społecznego rolników),
9. dokument o odbywaniu kary pozbawienia wolności lub tymczasowym aresztowaniu (nie dotyczy kary pozbawienia wolności odbywanej poza zakładem karnym w systemie dozoru elektronicznego),
10. inne dokumenty powodujące utratę statusu osoby bezrobotnej wynikający z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Kraj. Al. Wolności 39
lub
Filia PUP w Drezdenku Al. Piastów 1c
lub
Biuro Zamiejscowe PUP w Dobiegniewie ul. Mickiewicza 3
Nie pobiera się.
Niezwłocznie:
1. po zarejestrowaniu wydanie decyzji administracyjnej nadającej status bezrobotnego i przyznanie lub odmowę prawa do zasiłku (nie później niż w ciągu miesiąca);
2. po złożeniu dokumentów z prośbą o wyrejestrowanie decyzję o utracie statusu osoby bezrobotnej (nie później niż w ciągu miesiąca)
Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2015r.poz.149 z późn.zm.)
Rozporządzenie MPiPS z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz.U. z 2012r. poz.1299)
Rozporządzenie MPiPS w sprawie szczegółowego trybu przyznania zasiłku dla bezrobotnych, stypendium i dodatku aktywizacyjnego ( Dz.U. z 2014r. poz.1189)
Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2013.poz.267 z późn. zm.)
Wojewoda Lubuski za pośrednictwem Starosty Powiatu Strzelecko-Drezdeneckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Istnieje możliwość rejestracji przez Internet - złożenie wniosku na formularzu elektronicznym dostępnym na stronie internetowej www.praca.gov.pl
Istnieje możliwość złożenia wniosku o pozbawienie statusu bezrobotnego na formularzu elektronicznym dostępnym na stronie internetowej www.praca.gov.pl
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019 Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Krajeńskich