Komunikaty - archiwum

Aktualna procedura obsługi klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy od dnia 18.03.2020 r.

 

Mając na uwadze stan zagrożenia epidemicznego oraz przypadki nieodpowiedzialnego zachowania klientów informujemy, że od środy 18 marca 2020 roku Powiatowy Urząd Pracy nie będzie prowadził obsługi bezpośredniej interesantów. W związku z powyższym osoby nie będące pracownikami Urzędu nie będą mogły wejść do budynku i pomieszczeń PUP. Kontakt z PUP będzie możliwy wyłącznie za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej, platformy ePUAP, formularzy umieszczonych na stronie https://www.praca.gov.pl oraz poczty tradycyjnej.

 
Z przyczyn organizacyjnych Biuro Zamiejscowe PUP w Dobiegniewie zostaje zamknięte do odwołania.
 

REJESTRACJA W URZĘDZIE PRACY

 

Aby dokonać rejestracji w PUP jako osoba bezrobotna należy skorzystać tylko i wyłącznie z formularza elektronicznego https://www.praca.gov.pl
  • prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej za pośrednictwem systemu Praca.gov.pl. Osoba ma możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufania. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w Urzędzie. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.

 

W obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej. Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl Osoby, które planują rejestrację w urzędzie w celu uzyskania prawa do ubezpieczenia zdrowotnego, informujemy, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, każda osoba, nawet nie podlegająca ubezpieczeniom społecznym, będzie bezpłatnie diagnozowana w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.

 

TELEFONICZNE POTWIERDZANIE GOTOWOŚCI ZAMIAST WIZYT OSOBISTYCH W URZĘDZIE

 

Powiatowy Urząd Pracy wprowadził system telefonicznego potwierdzania gotowości do pracy przez doradców klienta. Osoby, które mają wyznaczone wizyty w Urzędzie, w celu potwierdzenia gotowości do pracy, nie muszą stawiać się osobiście. W przeddzień obowiązkowej wizyty skontaktuje się z Państwem telefonicznie doradca klienta w celu wyznaczenia kolejnego terminu. W przypadku osób, z którymi nie będzie możliwości nawiązania kontaktu, termin kolejnej wizyty zostanie wysłany listem poleconym.

 

Informacje dotyczące podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej, podjęciu szkolenia organizowanego przez inny podmiot niż Urząd, uzyskaniu przychodu w wysokości przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia za pracę, podlegającego opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych itp., należy zgłaszać pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej. 

 

WSPÓŁPRACA Z PRACODAWCAMI

 

Wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację stażu, refundację kosztów zatrudnienia (prac interwencyjnych / robót publicznych) itd. można przesłać do Urzędu drogą pocztową na adres Powiatowy Urząd Pracy w Strzelcach Krajeńskich Aleja Wolności 39, 66-500 Strzelce Kraj.


W przypadku realizacji usług i instrumentów rynku pracy prosimy o korzystanie z usług elektronicznych lub poczty tradycyjnej.
 
W wyjątkowych  i PILNYCH sytuacjach, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i za zgodą Dyrektora PUP, dopuszcza się możliwość wejścia do siedziby Urzędu.
 
Dokumenty można również składać poprzez wrzucenie do skrzynek podawczych:

  • PUP Strzelce Kraj. Aleja Wolności 39 – skrzynka podawcza umieszczona na drzwiach przy wejściu od strony piwnicy
  • Filia PUP w Drezdenku, Aleja Piastów 1c – skrzynka podawcza umieszczona na drzwiach przy wejściu

Dokumenty należy włożyć do koperty. Na  kopercie proszę podać Imię i Nazwisko oraz nr telefonu do kontaktu.
 
Osoby powracające z zagranicy objęte kwarantanną oraz z objawami przeziębienia i grypy nie będą przyjmowane.

 
 Ten sposób obsługi klientów będzie obowiązywał do odwołania!

 
Jednocześnie informujemy, że godziny pracy Powiatowego Urzędu Pracy nie ulegają zmianie.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2020-03-18
Dokument wytworzony przez: Dział Organizacyjno-Administracyjny
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marek Kapiczak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 marca 2020 14:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Kapiczak
Ilość wyświetleń: 1030
19 marca 2020 14:14 (Marek Kapiczak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany